سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]

ستاره شناسی

این نرم افزار برای اختر شناسان اماتور با تجربه آماده شده است و تصویر موزاییکی CCD کاملی از آسمان به همراه سیستم پیچیده کنترل تلسکوپ و ابزارآلات جامع رصدی نیز در این نسخه به حد کمال رسیده است.
? شناسنامه نرم افزار
نام نرم افزار/ Starry Night Pro Plus ?.?
تاریخ انتشار/ ????
شماره نسخه/ ?.? + Update ?.?
محیط اجرا/ Windows
تعداد و نوع محصول/ ? DVD + Sky Theater DVD
دسترسی به بروز رسانی/ Full Registered version
Starry Night Updates / ?.?.? and ?.?.? and ?.?.? and ?.?
موارد تکمیلی/ SkyTheater DVD show
قیمت محصول نجومی (تومان)/ ????? ریال
از نخستین بار که با مجموعه محصولات نجومی خانواده نرم افزارهای آسمان پرستاره (Starry night) که شبیه سازی منحصر بفردی از آسمان شب در معرض چشمان هر ستاره شناس آماتور قرار می دهد سالها گذشته است. یکی از عواملی که موجب شیفتگی کاربران در هنگام کار با این نرم افزار های نجومی میگردد ارائه تصاویر گرافیکی زیبا آن نسبت به همتاهای دیگری چون Planetarium ، TheSky، SkyMap Pro است. کاربرانی که در سالهای گذشته با نرم افزار های تحت Ms-Dos چون Orbit ، Astinfo ، MoonCalc و برخی دیگر که تنها سوژه های خاصی را دربر می گفتند اکنون با ظهور این چنین نرم افزار نجومی کاملا کنار گذاشته می شدند. یکی از ویژگی های خانواده آسمان پرستاره این بود که علاوه بر تصویر صور فلکی و سیارات در زمانهای مختلف اطلاعات با ارزشی از ستارگان در اختیار قرار می داد که به نوع خود از هر اطلس ستاره ای موجود چون Sky???? یا Uranometria نیز دقیق تر و کاملتر بود. شاید به جرات بتوان گفت که امروز در هر زمینه ای عرصه را بر دیگر رقیبان تنگ تر کرده است.
محرک اصلی برای ذکر توانمندی های نرم افزار انتشار نسخه ?/? نرم افزار است که جهش گرافیکی بزرگی در کیفیت شبیه سازی آسمان و ماهواره های فضایی و تصاویر سه بعدی سیارات و اقمارشان است که هر کاربری را مجذوب خود می کند. در این نرم افزار با استفاده از قابلیت Open Gl در کارت های گرافیکی جدید، طبیعت واقعی آسمان شب ملموس تر شده است. با انتشار نسخه ? امکانات بسیار جالب و منحصر بفردی چون نقشه CCD آسمان، تصاویر زنده از سطح زمین و خورشید، دفترچه ماهیانه رویدادهای نجومی، تصاویر سه بعدی سیارات و اقمارشان، ماموریتهای فضایی ، قابلیت اتصال به تلسکوپ های نوین نسل LX??? و موارد بیشمار دیگر اشاره نمود. از جمله توانمندی های دیگر گنجانده شده در آن، می توان از مواردی زیر نام برد:
? واقع گرایی چشمگیر نسبت به آسمان
? تمام عکس های آسمان بخوبی یکپارچه اند.
? سادگی اعمال تغییرات به دلخواه
? نرم افزار آسمان پرستاره ( Starry night Pro plus ? ) پس از ریجسترشدن با بروزرسانی رایگان شامل عکس های تمام رنگی موزایکی CCD از کل آسمان شب که از زمین قابل رؤیت است !
? نرم افزار Starry night Pro plus نسخه ? ، تجربه های رصدی شما را با اولین عکس های تمام رنگی از کل آسمان شب در محدوده قدر ??-?? بهبود می بخشد. به سرعت و به سادگی در میان مجموعه عکس های CCD تمام رنگی سیاحت کنید. اینها شامل حدوداً ????? عکس های مجزای گرفته شده با یک دوربین CCD ? مگا پیکسلی و سیستم نوری سفارشی هستند.
? با استفاده از یک پلاگین جدید در نرم افزار عکس برداری Maxlm DL می توانید بهترین کنترل را بر روی تلسکوپ برای یافتن و ثبت کردن اهداف خود در آسمان داشته باشید. این یکپارچگی نوآورانه به شما این امکان را می دهد تا اهداف خود را در آسمان پیدا کنید ، عکاسی کنید و به کمک نرم افزار Maxlm DL آنها را پردازش کرده و سپس عکس هایتان را به نرم افزار Starry night وارد کنید .
? با قابلیت ساختن عکس های نجومی زیبای خودتان جنبه های جدید و مهیجی را به علائق خود نسبت به آسمان شب بیفزایید.
? اکنون می توان نشانگر های تعیین محل را به هر مکان از پیش تعیین شده روی زمین یا سیارات دیگر اختصاص داد.
? مکان های منحصر به فرد روی سیارات حالا می توانند دارای چشم انداز خط افق باشند.
? اکنون ستاره ها می توانند در نمودار پویای هرتزپرونگ-راسل گونه طیفی را نشان دهند.
? مدل های اجسام ? بعدی اینک می توانند نمای سطوح را نمایش دهند.
? سازگار با دو پردازنده معروف جهانی
? نقشه های ???? سحابی تاریک ، تشعشعی ، ستاره ای و بازتابی
? اطلاعات موقعیت ???? خوشه ستاره ای باز و کروی
? می توانید مسیر کاوشگر های ماموریت فضایی مانند وویجر را دنبال کنید.
? می توانید سوار بر سفینه کاسینی همراه آن در مسیری به مقصد زحل از پهلوی مشتری سفر کنید .
? قابلیت افزودن اجسام ? بعدی مانند سیارک هایی با اشکال نا منظم ، ماهواره های ساخت بشر و اشیای دیگر .
? یکپارچگی با نقشه های گوگل برای مکان های مرتبط با زمین .
? کارایی بهبود یافته در یافتن مکان های رصدی بروی ماه و زمین .
? عملکرد برنامه ریز بهبود پیدا کرده و انتخاب و فیلتر کردن اشیاء برای جلسات رصدی ساده تر شده است .
? قابلیت دسترسی به جدید ترین شرایط رصدی محل از طریق اتصال آنلاین به Clear Sky clock .
? کارایی فهرست تجهیزات و پشتیبانی از FOV (حداکثر نمای قابل دید دوربین از منظر مکانی ثابت) برای دوربین های دیجیتال DSLR بهبود پیدا کرده است .
? به طور پیش فرض بانک داده ها برای بیش از ??? مورد انواع تجهیزات شامل Orion , Meade , Celestron وVixen Scopes دوربین های دوچشمی و SBIG , Apogee , FLI و چیپ های Starlight express CCD فعال است .
? می توانید بر روی تمام تصاویرآسمان زوم کنید . مجموعه عکس های CCD تمام رنگی از کل آسمان با حد قدر ??-?? از روی زمین قابل رؤیت است .
? برای گرفتن عکس با تلسکوپ و دوربین خودتان به Maxlm DL متصل شوید و سپس آنها را به داخل
Starry night وارد کنید
? با استفاده از شبیه ساز هند- باکس تلسکوپ آزادانه تلسکوپ خود را در سمت و ارتفاع جا به جا کنید می توانید از کاتالوگ PGC ، یک میلیون کهکشان بازدید کنید .
? با استفاده از تقویم نجومی کامل شامل وقایع آینده برای جلسات رصدی خود برنامه ریزی کنید .
? با استفاده از مولد تقویم نجومی اطلاعات مکانی هر جسمی را برای یک بازه زمانی مشخص استخراج کنید .
? موقعیت ماهواره ها را به طور دقیق تر همانند پیش بینی انجام شده با مدل SGP? ردیابی کنید .
? به کمک بیش از ??? تور راهنمای آسمان می توانید به کاوش های خود درون عالم عمق بیشتری ببخشید .
? امکان انتخاب از میان بیش از ?? تصویر واقعی چشم انداز افق .
? از توضیحات و تصاویر اختصاصی صورفلکی با کیفیت وضوح بالا که توسط هابل و تلسکوپ فضایی اسپیتزر و رصدخانه اشعه X چاندرا گرفته شده اند ، لذت ببرید .
? با استفاده از حالت سفینه فضایی که با دسته بازی قابل هدایت است می توانید درون جهان سیاحت کنید .
? می توانید اکثر مارک های معروف تلسکوپ های قابل برنامه ریزی مانند Orion SkyQuest Intelliscope ، Meade LX-??? و AutoStar و سری Celestron Nexstar series را کنترل کنید . (کابل اضافی لازم است )
? با استفاده از اتصال آنلاین به ??? میلیون ستاره بیش از ?? میلیون ستاره و ا میلیون کهکشان را مشاهده کنید
? می توانید نشانگر های میدان دید را به منظور سازگاری با اندازه چشمی شما که در فهرست وسایل ذخیره شده به دلخواه خود تنظیم کنید .
? می توانید در گزارش های رصدی توضیحات و تصاویر را بر روی اهداف جداگانه ای ثبت کنید .
? می توانید نقشه ستارگان تمام آسمان ( ??? درجه ) و در هر ناحیه ای را چاپ کنید .
? می توانید به صورت خودکار جدید ترین اطلاعات را در رابطه با اکتشافات جدید و اطلاعات مداری ماهواره ها ، دنباله دار ها و سیارک ها دریافت کنید .

تلسکوپ جهان گستر مایکروسافت،آسمان گوگل را به زمین آورد

نسخه ابتدایی نرم افزار آسمان نمای شرکت مایکروسافت با نام "تلسکوپ جهان گستر" در دسترس همگان قرار گرفت.
پس از ماهها انتظار، مسئولان شرکت مایکروسافت به وعده خود برای طراحی نرم افزار آسمان نما جامه عمل پوشاندند و نسخه ابتدایی این نرم افزار را با نام تلسکوپ جهان گستر (TahWorld Wide Telescope) برای استفاده عموم مردم بر روی شبکه وب قرار دادند.

آنچه در ابتدا، پس از نصب این برنامه به چشم می خورد، بدون شک برتری تمام جانبه قابلیتهای این آسمان نما، نسبت به آسمان نمای شرکت رقیب مایکروسافت با نام گوگل اسکای یا همان آسمان گوگل در محیطی دلنشین و زیبا است.





دارا بودن مجموعه ای بی نظیری از بیش از 200 تصویر تلسکوپ فضایی هابل، بیش از 50 تصویر تلسکوپ فضایی اسپیتزر (در ناحیه فروسرخ) ، نزدیک به 30 تصویر تلسکوپ فضایی چاندرا (در ناحیه پرتوهای ایکس)، به همراه مجموعه ای از تصاویر پیمایش آسمان در بخش های فروسرخ، ریزموج و رادیویی، این آسمان نمای آن لاین را منحصر به فرد کرده است.





علاوه بر آن داشتن مجموعه صورتهای فلکی، مجموعه نام ستارهها، مجموعه نام اجرام اعماق آسمان و مجموعه اجرام مسیه، در کنار جستجوی پیشرفته آن در منابع قوی ترین پایگاه دادههای اجرام سماوی جهان با نام سیمباد (SIMBAD)، هم بر راحتی دسترسی آن نسبت به باقی آسمان نماهای آن لاین افزوده شده و هم این نرم افزار را تبدیل به آسمان نمای مورد استفاده حرفه ای ها کرده است.

آسمان گوگل یا گوگل اسکای بیشتر مورد استفاده حرفه ای های نجوم آماتوری قرار می گرفت ولی تلسکوپ جهان گستر مورد استفاده تحصیل کرده های دانشگاهی علم نجوم نیز قرار می گیرد. تلسکوپ جهان گستر برای نخستین بار در جهان علاوه بر قابلیت نمایش آسمان با استفاده از قوی ترین منابع داده ای جهان مانند SDSS و DSS در ناحیه مرئی، امکان نمایش تمام آسمان را در نواحی غیر مرئی رادیویی، ریزموج، فروسرخ، ماورا بنفش، ایکس و گاما را در چند زیرمجموعه فراهم کرده است.

قابلیت رصد آسمان، مشاهده سیارات و زمین از فضا و همچنین دید پانورامای مریخ نوردهای روح و فرصت از سطح مریخ، به همراه امکان بزرگنمایی از دیگر مشخصات ویژه این آسمان نما است. امکان مشخص کردن منطقه رصدی در هر نقطه دنیا با قابلیت مشخص کردن میدان دید تلسکوپی و دوربین نجومی متصل به آن نیز در کنار امکان هدایت تلسکوپ قرار گرفته و از این رو تصویربرداری از اجرام سماوی را برای منجمان راحتتر از پیش کرده است.





با وجود همه این امکانات بی نظیر برای آسمان نمای آن لاین، مایکروسافت برای حذف رقیب خودش، آسمان گوگل، اقدام به قراردهی امکان عضویت گروههای نجومی مشهوری همچون مجله آسترونمی (Astronomy)، مجله اسکای اند تلسکوپ (Sky & Telescope) و گروه طرفداران شرکت مید (Meade 4M) کرده است.

پس از آن مایکروسافت بازهم دست از کار نکشیده و اقدام به ساخت گشتهای آموزشی نجوم در داخل آسمان نمای تلسکوپ جهان گستر کرده است. گشتهای این آسمان نما از آموزش همین نرم افزار و آلودگی نوری در زمین تا مفاهیم کیهان شناسی مانند ماده تاریک را شامل می شود. شما هم می توانید در صورت تمایل در داخل این آسمان نما گشتی در میان اجرام سماوی با صدا و موسیقی مورد علاقه تان بسازید.





شما برای دریافت این نرم افزار با حجم 20.8 مگابایت، می توانید به وبگاه رسمی تلسکوپ جهان گستر (WorldWideTelescope.org) مراجعه کنید.

برای نصب و اجرای این برنامه، نیاز به حداقل رایانه ای با سرعت پردازش دو گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، یک گیگابایت حافظه خالی، کارت گرافیکی 128 و نمایشگر با قابلیت نمایش 1024 در 768 یا بالاتر در محیط ویندوز اکس پی با بسته خدماتی 2 و یا در محیط ویندوز ویستا است. اتصال به اینترنت نیز بنابر اعلام شرکت مایکروسافت بایستی حداقل 56 کیلوبیت در ثانیه باشد.

بخش پژوهش شرکت مایکروسافت (Microsoft Research)، آسمان نمای تلسکوپ جهان گستر را طراحی کرده است. حال باید منتظر بود و دید که شرکت گوگل چه طرحی در برابر این حرکت مایکروسافت دارد.


دانلود نرم افزار های ستاره شناسی


http://www.pierpaoloricci.it/downloa...ftware_eng.htm

http://www.pierpaoloricci.it



آرمان آموزگار ::: سه شنبه 87/6/26::: ساعت 6:17 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :42058
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
آرمان آموزگار
we are SUN and MOON COMPANY IM ARMAN AMOUZGAR THE DIRECTOR WEBLOG
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<